Naša škola ima certifikat eko škole, što znači da se posebna pozornost pridaje ekološkom odgoju djece, a posebno kroz razne eko akcije tijekom godine te školski vrt
O projektu Eko škola pročitajte više na poveznici:
Program EKO-škole
SKUPLJANJE ZBRINJAVANJE I SMANJIVANJE OTPADA
CILJ : Prepoznavanje i uočavanje otpada prema vrstama. Shvatiti da postoje različite vrste koje mogu i moraju odvojiti. Naučiti da postoji korisni otpad koji se može reciklirati, te tako smanjiti njegovu količinu što bi značilo i štednju. Stvarati naviku odvajanja otpada te naviku štedljivog ponašanja prema materijalima. Uočavanje pogrešnih navika kod nas samih i kod drugih. Zbrinjavanjem otpada upoznati načine njegova korištenja u uporabne svrhe ( reciklirani papir : bilježnice, administrativni papiri, toalet papiri, brisači..) Suradnja sa lokalnom zajednicom. Osvještavanje o pogrešnim navikama i ponašanju, ukazivanje na štetnost otpada za okolinu i istaknuti ljepotu prirode oko nas bez otpada, a time i zdraviji okoliš.
ZADATCI |
NOSITELJI |
VRIJEME |
|
Sakupljanje, selektiranje i zbrinjavanje: papira, PET- ambalaže (trgovine), staklenih boca, starih baterija i lijekova (ljekarna Zapruđe) |
Učenici, razrednici, domar |
Tijekom cijele godine |
|
Upoznavanje opasnosti od starih lijekova, potrebe njihovog pravilnog zbrinjavanja |
školska liječnica Dr. Vesna Jureša, razrednici, učenici |
Studeni –predavanje |
|
Korištenje recikliranog papira u administraciji, za pripremu nastave… |
ravnateljica, tajnica, učitelji |
tijekom cijele godine |
|
Izrada i umnožavanje edukativnih materijala o potrebi smanjenja, sakupljanja i zbrinjavanja otpada |
EKO - grupa |
studeni, prosinac |
|
Sudjelovanje u akcijama čišćenja okoliša i odlaganja otpada u reciklažna dvorišta |
Eko –grupa, učenici, MO Zapruđe |
svibanj |
|
Postavljanje EKO poruka unutar škole i u naselju na najugroženija mjesta |
EKO – grupa, školski koordinator |
siječanj |
|
Prikupljanje BIO otpada, njegovo zbrinjavanje |
kuharice- spremačice |
tijekom godine |
|
Likovno preoblikovanje ambalaže u ukrasne predmete – slikanje na staklenkama, izrada igračaka od ostale ambalaže |
likovna grupa, učiteljice, učenici |
tijekom cijele godine |
VODA (ŠTEDNJA VODE I PROČIŠĆAVANJE OTPADNIH VODA)
CILJ: Osvještavanje o globalnom nedostatku pitke vode na Zemlji. Učenje o potrebi štednje pitke vode, uočiti kemijski sastav vode te razlike u pitkoj i otpadnoj vodi (kemijska analiza). Otkriti i uočiti bogatstvo živog svijeta u pitkoj vodi i utjecaj okoliša na nju (naročito jako onečišćenim vodama). Razvijati svijest o racionalnom korištenju vode (štednji). Upoznati različite mogućnosti uporabe vode koja nije za piće. Upoznati vodena staništa (rijeka, jezero, močvara), biljni i životinjski svijet u njima, te njihovo očuvanje od zagađivača i zaštita.
ZADATCI |
NOSITELJI |
VRIJEME |
|
Kontrola slavina i instalacija u školi |
Domar, Eko- patrola |
tijekom cijele godine |
|
Očitavanje vodomjera i vođenje bilješki |
domar, Eko grupa |
jednom na mjesec |
|
Ispitivanje kakvoće pitke vode u našem naselju |
grupa mladih kemičara |
ožujak |
|
Upoznavanje živog svijeta u vodi na jezeru Bundek |
učenici i učitelji nastava PiD-a |
ožujak travanj |
|
Upoznavanje života u močvari u blizini jezera Bundek i živog svijeta oko nje Obilježavanje dana močvara |
učenici i učitelji nastava PiD-a |
veljača ožujak, travanj |
|
Upoznavanje sa radom stanice za pročišćavanje otpadnih voda Savski gaj |
Eko – grupa
|
svibanj |
|
Upoznavanje sa analizom voda zagrebačkih potoka (odlazak u Institut Andrija Štampar) |
Eko – grupa, mladi kemičari |
po dogovoru |
|
Postavljanje poruka i upozorenja na mjestima korištenja vode u školi |
Eko – grupa Eko-patrola |
studeni |
|
Voda izvor života – voda kao motiv stvaralaštva u književnosti, umjetnosti…. |
Likovna grupa, literarna grupa… |
tijekom cijele godine |
|
Izrada edukativnog materijala za učenike i mještane o stalnoj štednji i racionalnim korištenjem vode |
Eko - grupa |
studeni- lipanj |
ŠTEDNJA ELEKTRIČNE ENERGIJE
CILJ: Upoznati proizvodnju električne energije, razvijanje navike štednje i uočavanje da njezina štednja ovisi isključivo o našem ponašanju.Utjecati na navike drugačijeg ponašanja prema energentima (struja ,toplina).
|
ZADATCI |
NOSITELJI |
VRIJEME |
Praćenje i bilježenje potrošnje električne energije u školi |
domar EKO - grupa |
jednom na mjesec |
|
Izrada i postavljanje upozorenja iznad prekidača za štednju i redovito gašenje svjetla |
Eko - grupa |
studeni |
|
Okrugli stol sa temom racionalne potrošnje el. energije |
učitelj TK, stručnjak iz elektrane |
veljača |
|
Upoznavanje rada NIKOLE TESLE, teme za fiziku i TK |
učitelji fizike i tehničke kulture |
travanj |
|
TN – posjet jednoj hidroelektrani (Senj), upoznavanje s radom, iskorištenost vode u proizvodnji električne energije |
razrednici, učitelj TK, fizike |
svibanj |
ZDRAVLJE
CILJ:Povezivanje pojmova hrana – zdravlje. Naučiti osnovne podjele hranjivih tvari, njihova važnost u našoj prehrani, naučiti pravilno raspoređivati obroke, sudjelovati u izradi školskog jelovnika, naglasiti važnost mlijeka i mliječnih proizvoda u prehrani djece školske dobi, kao i redovito higijensko održavanje tijela, te redovito vježbanje i boravak na svježem zraku.
|
ZADATCI |
NOSITELJI |
VRIJEME |
Ispitivanje učenika o njihovim prehrambenim navikama |
pedagog, šk. liječnik |
rujan, listopad |
|
Upoznavanjem s pojmom zdrave prehrane i namirnicama koje to podrazumijevaju |
učiteljice, učenici, školski liječnik |
listopad |
|
Izrada piramide zdrave prehrane |
svaki razrednik sat SRO, učenici |
listopad |
|
Sudjelovanje u izradi školskog jelovnika, njegovo oglašavanje na web- stranici škole |
kuharica, učitelji biologije, školski liječnik, informatičar |
tijekom cijele godine |
|
Zdravlje i šport – prezentacija Svjetski dan zdravlja |
razrednici, učenici prof. TZK |
travanj
|
|
Higijena i zdravlje |
pedagog, školska liječnica, učenici |
tijekom cijele godine |
|
Dan pješačenja, orijentacijsko kretanje na Medvednici |
Prof. TZK, sportski voditelji, razrednici, učenici |
travanj |
|
Dan sporta |
Prof. TZK, sportski voditelji, učenici |
svibanj
|
|
Ovisnosti – predavanje za roditelje i učenike |
školska liječnica, pedagog, razrednici |
ožujak |
UREĐENJE OKOLIŠA ŠKOLE
CILJ:Uočiti ljepotu čistog i lijepo uređenog okoliša, uočiti estetsku vrijednost koju čine biljke u našoj neposrednoj blizini , te naviku da radom oplemenjujemo i uređujemo svoj prostor.
|
ZADATCI |
NOSITELJI |
VRIJEME |
Uređenje okoliša škole prema planu EKO grupe |
razrednici učenici |
listopad ožujak- lipanj |
|
Uređenje malog školskog vrta sa začinskim biljem / uzgoj / uporaba u školskoj kuhinji |
Eko – grupa, spremačica - domar |
ožujak |
|
Njegovanje cvijeća unutar cvjetnog hodnika i ostalih lončanica unutar škole |
mali cvjećari |
tijekom cijele godine |
|
Održavanje i briga oko školskog akvarija |
Eko – grupa - domar |
tijekom cijele godine |
|
Briga i uređenje školskih travnjaka i živice |
domar, spremačice, ročnici |
tijekom vegetacijskog razdoblja |
|
Briga o ružama unutar živice te nabava i sadnja novih |
mali cvjećari, domar ravnateljica |
travanj |
|
Uređenje malog školskog igrališta, naročita briga oko zaštite i čuvanja pješčanika od onečišćenja, bojanje ljuljački i kućice za penjanje, klupica za sjedenja |
domar, spremačice, EKO- grupa |
travanj, svibanj |
|
Sudjelovanje u akciji čišćenja okoliša u organizaciji MO Zapruđe |
svi učenici i učitelji |
svibanj |
STALNE EKOLOŠKE AKTIVNOSTI
CILJ: Ugradnja svih ekoloških sadržaja u nastavne predmete, sate grupa slobodnih aktivnosti, dodatnu nastavu, izvannastavnih sadržaja. Obilježavanjem EKO- datuma izgrađivati svijest i naviku o brizi za prirodu. Popratiti sve eko izložbe, događanja, te održati prezentacije EKO-akcija na nivou škole, privući što više roditelja, zainteresiranih građana te i potaknuti za što veću brigu za okoliš sa ciljem njegova očuvanje te zdravlja svih nas.Stalna suradnja sa zajednicom u kojoj živimo, praćenje stanja okoliša, te stalno njegovo unapređivanje.
ZADATCI |
NOSITELJI |
VRIJEME |
|
Obilježavanje važnih datuma prema Godišnjem planu i programu rada Škole |
svi |
tijekom cijele godine |
|
Uključivanje ekoloških tema u nastavne predmete |
svi učitelji |
tijekom cijele godine |
|
Obilježavanje dana plodova zemlje – izložba, radionice |
svi učitelji |
10. mjesec |
|
Organiziranje projektnog Dana voda |
svi učitelji, učenici |
Ožujak |
|
Projektni tjedan – VODA |
|
|
|
Redovito praćenje i izvještavanje o bilješkama: Sakupljanje papira – količina, utrošak struje, vode |
Eko - patrola |
tijekom cijele godine |
|
Rad sa medijima, pisanje članaka, izvještavanje, uređenje web - stranice |
Eko- patrola, informatičar |
tijekom cijele godine |
|
Izložba učeničkih radova na eko - teme |
učiteljica likovne kulture, likovna grupa |
travanj, svibanj |
|
Kontinuirana nabava literature kojia prati eko - teme |
razrednici, knjižničarka, pedagog, ravnateljica |
tijekom cijele godine |
|
Suradnja sa vanjskim subjektima koji mogu pomoći u realizaciji programa EKO škole (poduzetnici, radne organizacije, komunalna poduzeća, roditelji…) |
ravnateljica |
tijekom cijele godine |
*** Eko – patrola je zadužena za praćenje realizacije ovog programa. Eko- patrola sastoji se od po jednog učenika iz generacije (8). Rad Eko – patrole koordinirat će školski koordinator i predsjednik povjerenstva na redovitim sastancima jednom mjesečno (dan po dogovoru.) Eko - patroli pomagat će i ostali članovi povjerenstva svatko sa svojim sadržajima.
Ravnateljica: Ružica Vitman Sović
PROJEKTNI DAN EKO ŠKOLE NA TEMU VODE
Dana 30.svibnja 2018. Eko grupa održala je projektni dan na temu „Voda i njene osobine“. Učenici su održali radionice u učionici kemije te su ih posjetili učenici viših i nižih razreda prema dogovorenom rasporedu.
Prvi pokus je predstavljao topljivost tvari u vodi prilikom čega je pokazana topljivost glukoze u vodi i kemijski način dokazivanja prisutnosti glukoze.
Drugi pokus je predstavljao tvari koje se ne otapaju u vodi i njihove posljedice na onečišćenje voda i utjecaja na živa bića.
Treći pokus primijenio se za objašnjavanje pojma emulzije.
Četvrti pokus pokazao je kisele i lužnate otopine u našem kućanstvu te je objašnjen njihov utjecaj na okoliš.
Peti pokus pokazao je kiselost i lužnatost vode iz okoliša pri čemu je voda iz rijeke Save i Bundeka bila lužnata, a kišnica i snijeg kiseli što ukazuje na problem kiselih kiša.
Šesti pokus je objasnio pojam osmoze i difuzije te je uz njega objašnjen utjecaj štetnih tvari u tlu na biljke.
Posjetiteljima je približen pojam ekologije i ekoloških problema te su svi zaključili kako je potrebno očuvati Zemlju za nas i sljedeće generacije.
TJEDAN:PLAVI
7.1.2025.- 10.1.2025.
pogledajte - OVDJE
RASPORED
ZVONA
0. SAT | 7:15 | - | 8:00 |
1. SAT | 8:00 | - | 8:45 |
UŽINA | 8:45 | - | 9:00 |
2. SAT | 9:00 | - | 9:45 |
UŽINA | 9:45 | - | 10:00 |
3. SAT | 10:00 | - | 10:45 |
4. SAT | 10:50 | - | 11:35 |
5.SAT | 11:40 | - | 12:25 |
6. SAT | 12:30 | - | 13:15 |
RUČAK | 13:15 | - | 13:30 |
7.SAT | 13:30 | - | 14:15 |
8. SAT | 14:20 | - | 15:05 |
9. SAT | 15:10 | - | 15:55 |
10. SAT | 16:00 | - | 16: 45 |
11. SAT | 16:50 | - | 17:35 |
pogledajte ovdje
RADNO VRIJEME ŠKOLE
OSNOVNA ŠKOLA ZAPRUĐE
naše posebnosti
KLIKNI NA ILUSTRACIJU
ZA UVEĆANI PRIKAZ.