EUROPEAN CITIZENSHIP – SHAPING A TRANSNATIONAL IDENTITY, 2017. - 2020.
Građanin Europe – od nacionalnog do europskog identiteta
Erasmus+
Riječ je o trogodišnjem projektu iz skupine ERASMUS+ KA2 programa Agencije za mobilnost i programe Europske unije – Strateška partnerstva u području obrazovanja i osposobljavanja.
Bazično projekt se bavi procesom globalizacije, migracijskim valovima, vjerski i etnički motiviranim sukobima kao poticajem za promicanje multikulturnog obrazovanja, razvoja ključnih kompetencija učenika i učitelja, s naglaskom na digitalnu i medijsku pismenost, komunikaciju na materinjem i stranom jeziku, promicanje demokratskih vrijednosti, socijalne osjetljivosti i dijaloga te isticanjem različitosti kao bogatstva.
Sudionici
Sudionici su škole iz Estonije, Finske, Hrvatske, Mađarske, Njemačke i Španjolske. Zemlja koordinator tj. zemlja koja upravlja cjelokupnom projektnom provedbom jest Njemačka. Želite li saznati ponešto više o našim partnerskim školama, odaberite:
- ESTONIJA: Kääpa Pohikool
- FINSKA: Yhtenäis Koulu, Vaala
- MAĐARSKA: Árpád Vezér Általános Iskola
- NJEMAČKA: Friedrich-von-Spee-Gesamtschule Paderborn
- ŠPANJOLSKA: IES SABINA MORA
Ciljevi
Glavni projektni cilj je da učenici obuhvaćeni projektom razviju svijest o potrebi stvaranja zajedničkog identiteta koji se temelji na razumijevanju, a bez potrebe odustajanja od vlastitog identiteta ili osporavanja tuđeg.
Projektni ciljevi realiziraju se kroz niz aktivnosti s učenicima različitog uzrasta te tematske susrete u partnerskim zemljama.
Aktivnosti
Aktivnosti i susreti uključuju angažman u četiri osnovna područja – komunikacija i suradnja, interkulturalnost, socijalna osjetljivost i dijalog te medijska i digitalna pismenost.
Projekt prati osmišljavanje niza aktivnosti, kontinuirana suradnja projektnih timova svih zemalja partnera, opsežno i redovito dokumentiranje, informiranje i izvještavanje svih projektnih aktivnosti na različitim razinama – školskoj, lokalnoj, nacionalnoj i europskoj.
Detaljnije o projektnim aktivnostima saznajte ovdje.
Međusobni susreti
Do sada su realizirana četiri susreta izvan zemlje.
- Prvi, uvodni susret učitelja u Finskoj (u prosincu 2017.) na kojemu je prisustvovalo troje učitelja Škole i ravnateljica. Tema je susreta bila je Inovativni pristupi učenja i poučavanja uz korištenje tehnologije te CLIL metoda, a realizirala se kroz različite posjete školama i institucijama koje se bave poučavanjem različitih dobnih skupina, kroz formalne i neformalne oblike učenja (posjete osnovnim i srednjim školama, fakultetima, udrugama i dr.).
- Drugi susret je uključivao susret učitelja i učenika u Španjolskoj (u travnju 2018.). Putovalo je četvero naših učenika u pratnji profesorice matematike i fizike te školskog pedagoga. Tema susreta je bila Demokracija, a realizirana je kroz unaprijed pripremljene prezentacije učenika na temu provođenja demokracije u zemlji i školi. Ideja je da učenici prilikom takvih susreta u internacionalnim timovima diskutiraju, bave se određenom problematikom i izazovima te zajednički pronalaze najbolja rješenja. Učenici su svim zadatcima pristupili vrlo odgovorno, pokazali visok stupanj motiviranosti i angažmana te nas uspješno predstavljali kao školu te zemlju.
- Treći susret uključivao je susret učenika i učitelja u Mađarskoj (listopad 2018.). Putovalo je četvero naših učenica u pratnji tri profesorice -hrvatskog jezika, matematike i glazbene kulture. Tema susreta je bila Interkulturalnost, a realizirana je kroz unaprijed pripremljene aktivnosti - prezentacija nacionalnog instrumenta (lijerica) i plesa Linđo, prezentaciju te obradu nacionalnih bajki (Ježurka ježić), tradicionalne sportske igre (Leti, leti), pjevanjem Ode radosti i drugih aktivnosti. Učenice su svim zadatcima pristupile vrlo odgovorno, pokazale visok stupanj motiviranosti i angažmana te nas uspješno predstavljali kao školu te zemlju i pri ovom susretu.
- Četvrti susret je susret učitelja u Njemačkoj (veljača2019.). Ovom su susretu prisustvovale dvije profesorice naše škole - profesorica hrvatskg jezika te profesorica matematike i fizike. Riječ je o transnacionalnom sastanku na kojem se diskutiraju, analiziraju i evaluiraju svi projektni koraci i zadaće koje je kroz projekt potrebno ostvariti. Također se usuglašavaju sve daljnje projektne aktivnosti.
Detaljnije o projektnim susretima u partnerskim zemljama saznajte ovdje.
Izbor učenika za mobilnosti
Izbor učenika za mobilnost se odvija prema iskazanom interesu te procjeni potrebnih kompetencija za sudjelovanjem. Uz pisani iskaz interesa, učenici su provjeravani kroz unaprijed ustanovljenu proceduru – online upitnik te intervju na engleskom jeziku. Roditelji se informiraju na posebno organiziranim roditeljskim sastancima te djeca putuju, naravno, uz njihov pristanak.
Budući projektni koraci
Trenutno započinju intenzivne pripreme za treći susret učenika i učitelja u Estoniji u trećem tjednu svibnja 2019. g.
TJEDAN:PLAVI
7.1.2025.- 10.1.2025.
pogledajte - OVDJE
RASPORED
ZVONA
0. SAT | 7:15 | - | 8:00 |
1. SAT | 8:00 | - | 8:45 |
UŽINA | 8:45 | - | 9:00 |
2. SAT | 9:00 | - | 9:45 |
UŽINA | 9:45 | - | 10:00 |
3. SAT | 10:00 | - | 10:45 |
4. SAT | 10:50 | - | 11:35 |
5.SAT | 11:40 | - | 12:25 |
6. SAT | 12:30 | - | 13:15 |
RUČAK | 13:15 | - | 13:30 |
7.SAT | 13:30 | - | 14:15 |
8. SAT | 14:20 | - | 15:05 |
9. SAT | 15:10 | - | 15:55 |
10. SAT | 16:00 | - | 16: 45 |
11. SAT | 16:50 | - | 17:35 |
pogledajte ovdje
RADNO VRIJEME ŠKOLE
OSNOVNA ŠKOLA ZAPRUĐE
naše posebnosti
KLIKNI NA ILUSTRACIJU
ZA UVEĆANI PRIKAZ.