Što je darovitost?

Darovitost se odnosi na iznimne sposobnosti koje se mogu manifestirati u različitim područjima kao što su akademska postignuća, umjetnost, sport ili socijalne vještine. Kod djece, darovitost se često prepoznaje kroz ranu sposobnost učenja, kreativno razmišljanje i snažnu motivaciju za istraživanje novih ideja. Naša škola posvećena je prepoznavanju i podršci darovite djece kroz prilagođene programe i aktivnosti.

Područja darovitosti

  • jezično-komunikacijskom
  •  matematičko
  • prirodoslovnom
  • tehničkom i informatičkom
  • društveno-humanističkom
  • umjetničkom
  • tjelesnom i zdravstvenom

Akademska Darovitost

Djeca s akademskom darovitošću pokazuju iznimne sposobnosti u učenju i razumijevanju složenih koncepata, često napredujući brže od svojih vršnjaka.

Umjetnička Darovitost

Ova djeca izražavaju svoju kreativnost kroz umjetnost, glazbu ili dramu, pokazujući izvanrednu originalnost i tehniku.

Sportska Darovitost

Sportski darovita djeca pokazuju iznimnu fizičku sposobnost i koordinaciju, često se ističući u sportskim natjecanjima i aktivnostima.

Programi za darovite učenike

3D MODELIRANJE

Praktični pristup učenju kroz aktivnosti koji potiču znatiželju, maštu, istraživački duh i razvoj tehničkih vještina kod djece.

KREATIVNO PISANJE

Razvoj kreativnog mišljenja i izražavanja

NAPREDNA MATEMATIKA

Usmjeren na produbljivanje matematičkih vještina, ovaj program rada nudi izazovne zadatke za darovite učenike.

MOJ 3D SVIJET

Moj 3d svijet – PROGRAM ZA DAROVITE UČENIKE  | ŠK. GOD 2024./25. | 40 ŠKOLSKIH SATI

 

Pripremila: Mirela Puškarić, prof. matematike i informatike

klikom na plusić, desno, pogledajte sadržaj pojedinog odjeljka.

 

Moj 3D svijet
SAŽETAK PROGRAMA

MOJ 3D SVIJET  je školski projekt za nadarene učenike, osobito za učenike koji pokazuju darovitost u matematičkome području te tehničkom i informatičkom području.
Usmjeren je na razvoj i primjenu tehnologije – 3D modeliranja i ispisa te rada s dronovima s ciljem promicanja STEM obrazovanja i povećanja interesa učenika za znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku.
Učenici će kroz praktične aktivnosti dizajnirati i printati 3D modele te koristiti dronove za različite zadatke, čime će razvijati svoje STEM vještine.

Namjena dizajniranih i ispisanih 3D modela:

DIDAKTIČKA POMAGALA

  • Didaktička pomagala u nastavi matematike
  • Didaktička pomagala u drugim nastavnim predmetima

TEMATSKI MODELI – PRIVJESCI

  • Dizajn i izrada tematskih 3D privjesaka (obilježavanje tematskih dana u školi – Znanstvena večer, Dan broja Pi, Svjetski dan štednje, Dan sigurnijeg interneta)
  • Oznake za posebne dane (Dan financijske pismenosti, prodajne izložbe, rad zadruge, božićni ukrasi).
  • Božićni ukrasi i motivi

TEMATSKI MODELI – IDENTIFIKACIJSKE OZNAKE

  • Identifikacijske oznaka za torbe – za buduće učenike prvog razreda, izrađene od reflektirajućeg filamenta – obilježje za pomoć učenicima  u prometu

TEMATSKI MODELI – MEDALJE

  • Medalje za sudionike različitih matematičkih natjecanja
  • Medalje za najuspješnije učenike u šk. godini 2024./25 – Učenik generacije

TEMATSKI MODELI – MOJOJ ŠKOLI ZA ROĐENDAN

  • 3D Modeli za obilježavanje 60. obljetnice rada OŠ Zapruđe – pločica s logom škole
  • Izrada 3D topera (ukrasa) za kolače na temu 60. godina rada škole
  • 3D model škole – izrada maketa od kartona te elementima 3D printa

RAD S DRONOVIMA

  • Praktične vježbe upravljanja dronovima – radionica/obuka za učitelje
  • Praktične vježbe upravljanja dronovima – radionica/obuka za učenike
  • Snimanje video razglednice/čestitke OŠ Zapruđe – korištenjem drona
  • Mapiranje školskog dvorišta i okoline.

Komponenta ODRŽIVOG RAZVOJA te ZDRAVSTVENI ASPEKT – edukacija

Učenici će steći znanja o vrsti filamenta (plastike koja se koristi za 3D ispis) te će naučiti razlikovati vrste filamenta, ekološki prihvatljivije materijale – biorazgradive filamente za 3D ispis, načine i poticanje recikliranja materijala te materijala koji se koriste pri izradi modela koji se koriste za pripremu te konzumiranje hrane te su zdravstveno ispravniji.

Komponenta PODUZETNIŠTVA

Razvoj proizvoda: Učenici će dizajnirati i izrađivati 3D modele (privjesci, medalje, didaktički modeli) koji će se koristiti u školi i prodavati na školskim događanjima.

Izrada personaliziranih proizvoda za posebne prigode (npr. božićni ukrasi, oznake za posebne dane).

Marketing i prodaja: Učenici će osmisliti marketinške kampanje za promociju te prodaju svojih proizvoda.

Financijsko upravljanje: Učenici će naučiti osnovne principe financijskog upravljanja, uključujući izradu proračuna, praćenje troškova i prihoda te vođenje evidencije o prodaji.

CILJ PROGRAMA

Obrazovni ciljevi: Povećanje interesa za STEM područja i stjecanje znanja o suvremenim tehnologijama – 3D pisača te dronova.

Povećanje razine matematičkih kompetencija: povezivanjem matematičkih procesa –  prikazivanje i komunikacija, povezivanje, logičko mišljenje, argumentiranje i zaključivanje, rješavanje problema i matematičko modeliranje te primjena tehnologije.

Razvoj vještina: Učenje 3D modeliranja i dizajna te stvaranje fizičkih objekata putem 3D ispisa.

Upoznavanje s tehnologijom: Razvijanje tehničkih vještina, uključujući programiranje dronova i održavanje 3D pisača.

Povećanje svijesti o tehnologiji: Poticanje odgovornog korištenja tehnologije s naglaskom na etičke, ekološke, društvene i pravne aspekte.

Kreativnost i inovacije: Razvijanje kreativnosti kroz dizajniranje i izradu vlastitih modela.

Interdisciplinarno učenje: Primjena znanja iz različitih STEM područja.

Poticanje suradnje: Rad u timovima  i suradnja s izvannastavnim grupama te školskom zadrugom.

Razvoj poduzetničkih vještina kod učenika: Kroz praktične aktivnosti koje povezuju STEM znanja s poslovnim konceptima.

Izgradnja i razvoj karijere: Razvijanje vještina relevantnih za buduće karijere u STEM području.

Održivost: Osigurati dugoročnu održivost projekta kroz ekološke, ekonomske i društvene aspekte.

 

TRAJANJE PROJEKTA/PROGRAMA

Projekt traje kroz nastavnu godinu 2024./25., od listopada do početka lipnja.

Dugoročni cilj uključuje održivost projekta tj nastavak trajanja i u budućim godinama rada škole.

AKTIVNOSTI I METODE

AKTIVNOSTI

Projektne aktivnosti: Dizajn i izrada konkretnih 3D modela, navedenih u projektnom sažetku, a koji uključuju mjerenje, proporcionalnost  koji povezuju matematiku i tehnologiju.

  • Uvodni sastanak tima učitelja i učenika koji sudjeluju u pripremi i provedbi projekta.
  • Planiranje rokova
  • Provedba radionica – obuka za učitelje, obuka za učenike u suradnji s udrugom Limitless Design koja ima višegodišnje iskustvo rada s učenicima i učiteljima u ovome području
  • Nabava repromaterijala (filamenta)
  • Priprema i provedba aktivnosti – dizajn modela.
  • Plan aktivnosti: https://bit.ly/452ZmGE
  • Suradnja sa školskom zadrugom – sudjelovanje u prodajnoj izložbi.
  • Priprema pratećih digitalnih brošura/aplikacija.
  • Priprema upitnika za evaluaciju.
  • Prezentacija projektnih aktivnosti.

TIJEK I POPIS AKTIVNOSTI NA POVEZNICI:

https://docs.google.com/document/d/1cnPzjNck0MlZgQ-1jLSyULyClkzqfexEMsQyjXj45BU/edit?usp=sharing

METODE

  • Radionice za učitelje: Radionice za učitelje na temu 3D modeliranja i rada s dronovima
  • Radionice za učenike: Radionice za učenike na temu 3D modeliranja i rada s dronovima
  • Mentorstvo: Individualni i grupni rad pod vodstvom mentora – prof. Mirela Puškarić u suradnji s drugim  STEM učiteljima škole (prof. matematike, fizike, informatike i tehničke kulture)
OPIS KORISNIKA UKLJUČENIH U PROJEKT/PROGRAM

Korisnici uključeni u projekt su učenici osmih razreda koji pokazuju darovitost u matematičkome području te interes za tehnologiju. Ako organizacijske mogućnosti dopuste, uključili bismo i zainteresirane učenike 6. i 7. razreda.

OČEKIVANI REZULTATI

Očekivani rezultati projekta “STEM studio za darovite učenike” uključuju:

  1. Razvoj STEM vještina
  • Povećana kompetencija u 3D modeliranju: Učenici će steći praktične vještine u dizajniranju i izradi 3D modela.
  • Napredne vještine upravljanja dronovima: Učenici će naučiti kako sigurno i učinkovito koristiti dronove za različite zadatke.
  1. Povećana kreativnost i inovativnost
  • Kreativni dizajn proizvoda: Učenici će razviti proizvode koji će se koristiti u školi te kroz suradnju, prodajom ostvariti dobit.
  • Primjena matematičkih koncepata: Učenici će praktično primijeniti matematičke koncepte kroz izradu didaktičkih modela.
  1. Razvoj poduzetničkih vještina
  • Osnove poduzetništva: Učenici će naučiti kako razviti poslovni plan, marketinške strategije i upravljati financijama.
  • Praktično iskustvo u prodaji: Učenici će sudjelovati u organizaciji prodajnih izložbi.
  1. Promicanje održivog razvoja
  • Korištenje ekološki prihvatljivih materijala: Učenici će koristiti biorazgradive filamente i naučiti kako reciklirati materijale.
  1. Povećana motivacija i angažman učenika
  • Povećana motivacija za učenje: Povezivanje teorijskih znanja s praktičnim aktivnostima potaknut će učenike na dublje razumijevanje i primjenu naučenog.
  • Angažman u školskim i lokalnim projektima: Učenici će aktivno sudjelovati u projektima koji imaju stvarni utjecaj na školu i zajednicu.
  1. Razvoj socijalnih i timskih vještina
  • Timski rad i suradnja: Učenici će raditi u timovima, razvijajući vještine suradnje i komunikacije.
  • Mentorstvo i podrška: Učenici će imati priliku raditi s mentorima i stručnjacima iz različitih područja.
PRAĆENJE I VREDNOVANJE PROJEKTA/PROGRAMA
  1. Postavljanje jasnih kriterija vrednovanja

Definiranjem ishoda učenja – stjecanje znanja i iskustva 3D modeliranja, ispisa te upravljanja dronom.

Kriteriji uspjeha – mjerljivi kriteriji – broj izrađenih 3D modela, uspješno upravljanje dronovima, broj prodanih proizvoda/dobit.

  1. Formativno vrednovanje

Redovite povratne informacije –  redovito pružanje povratnih informacija učenicima kako bi mogli unaprijediti svoje vještine.

Samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje – poticanje učenike da sami vrednuju svoj rad i rad svojih vršnjaka kako bi razvili kritičko razmišljanje i refleksiju.

  1. Sumativno vrednovanje

Završne prezentacije i pisani izvještaji – učenici će predstaviti svoje rad i aktivnosti  na školskim događanjima te kroz prezentacijski sadržaj objavljen na školskoj stranici te kroz pisane izvještaje, uključujući opis procesa, izazove te postignute ishode projekta.

  1. Praćenje napretka

Odvijat će se kroz zbirku kreiranih modela – kreiranjem razreda na digitalnoj platformi TINKERCAD. Pripremom rođendanske čestitke/razglednice kojom će se obilježiti 60. obljetnica rada OŠ Zapruđe

  1. Povratne informacije od mentora i stručnjaka

Mentorski sastanci: Redoviti sastanci s mentorima/učiteljima škole kako bi učenici dobili stručne savjete i smjernice.

Gostujući predavači: Organizacija radionica i predavanja s gostujućim predavačima iz STEM i poduzetničkog svijeta – iz udruge Limitless Design.

  1. Evaluacija programa

Ankete i upitnici: Na kraju programa, provedite ankete među učenicima, mentorima i roditeljima kako biste dobili povratne informacije o uspješnosti programa.

Analiza rezultata: Analizirajte prikupljenih podataka kako bismo identificirali uspjehe i područja za poboljšanje.

ODRŽIVOST

Jedan od spomenutih ciljeva programa: Osigurati dugoročnu održivost projekta kroz ekonomske i društvene aspekte te ekološke aspekte.

  1. Ekonomska održivost:

Financijska samoodrživost: Razvijanje proizvoda koji se mogu prodavati na školskim događanjima i online, čime se osigurava prihod za daljnje aktivnosti projekta.

Poduzetničke vještine: Edukacija učenika o osnovama poduzetništva, uključujući izradu poslovnih planova, marketing i financijsko upravljanje.

Suradnja s lokalnom zajednicom: Povezivanje s lokalnim poduzetnicima i organizacijama za mentorstvo i podršku, što može uključivati i financijsku podršku.

  1. Društvena održivost:

Edukacija i svijest: Uključivanje tema održivog razvoja u radionice i aktivnosti kako bi se povećala svijest učenika o važnosti održivosti.

Timski rad i suradnja: Poticanje timskog rada i suradnje među učenicima, čime se razvijaju socijalne vještine i jača zajedništvo.

Uključivanje šire zajednice: Organizacija događanja i radionica za širu zajednicu kako bi se promovirala važnost STEM obrazovanja i održivog razvoja.

 

Nadolazeći događaji i radionice

RADIONICA KREATIVNOG PISANJA

Pridružite nam se na radionici gdje će učenici razvijati svoje spisateljske vještine kroz zabavne aktivnosti.

15. studenog 2024.

ZNANSTVENA VEČER

Učenici će imati priliku uključivanja u raznolike aktivnosti iz različitih područja znanosti. Pozvani su učenici kao i njihove obitelji!

5. prosinca 2024.

MATEMATIČKI IZAZOVI

Sudjelujte u natjecanju koje će testirati matematičke vještine i logičko razmišljanje učenika.

13. siječanj 2025.

UMJETNIČKA IZLOŽBA

Dođite i pogledajte kreativne radove naših učenika na ovoj posebnoj izložbi.

29. travanj 2025.

Pridružite se našim programima!

Pridružite se našim inovativnim programima za darovite učenike i otkrijte kako možemo podržati razvoj vašeg djeteta. Obratite se našim zaposlenicima za više informacija i postanite dio naše zajednice koja njeguje talent i kreativnost.

Skip to content