
Što je darovitost?
Darovitost se odnosi na iznimne sposobnosti koje se mogu manifestirati u različitim područjima kao što su akademska postignuća, umjetnost, sport ili socijalne vještine. Kod djece, darovitost se često prepoznaje kroz ranu sposobnost učenja, kreativno razmišljanje i snažnu motivaciju za istraživanje novih ideja. Naša škola posvećena je prepoznavanju i podršci darovite djece kroz prilagođene programe i aktivnosti.
Područja darovitosti
- jezično-komunikacijskom
- matematičko
- prirodoslovnom
- tehničkom i informatičkom
- društveno-humanističkom
- umjetničkom
- tjelesnom i zdravstvenom
Akademska Darovitost
Djeca s akademskom darovitošću pokazuju iznimne sposobnosti u učenju i razumijevanju složenih koncepata, često napredujući brže od svojih vršnjaka.
Umjetnička Darovitost
Ova djeca izražavaju svoju kreativnost kroz umjetnost, glazbu ili dramu, pokazujući izvanrednu originalnost i tehniku.
Sportska Darovitost
Sportski darovita djeca pokazuju iznimnu fizičku sposobnost i koordinaciju, često se ističući u sportskim natjecanjima i aktivnostima.
Programi za darovite učenike
3D MODELIRANJE
Praktični pristup učenju kroz aktivnosti koji potiču znatiželju, maštu, istraživački duh i razvoj tehničkih vještina kod djece.
KREATIVNO PISANJE
Razvoj kreativnog mišljenja i izražavanja
NAPREDNA MATEMATIKA
Usmjeren na produbljivanje matematičkih vještina, ovaj program rada nudi izazovne zadatke za darovite učenike.
MOJ 3D SVIJET
Moj 3d svijet – PROGRAM ZA DAROVITE UČENIKE | ŠK. GOD 2024./25. | 40 ŠKOLSKIH SATI
Pripremila: Mirela Puškarić, prof. matematike i informatike
klikom na plusić, desno, pogledajte sadržaj pojedinog odjeljka.
Moj 3D svijet
SAŽETAK PROGRAMA
MOJ 3D SVIJET je školski projekt za nadarene učenike, osobito za učenike koji pokazuju darovitost u matematičkome području te tehničkom i informatičkom području.
Usmjeren je na razvoj i primjenu tehnologije – 3D modeliranja i ispisa te rada s dronovima s ciljem promicanja STEM obrazovanja i povećanja interesa učenika za znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku.
Učenici će kroz praktične aktivnosti dizajnirati i printati 3D modele te koristiti dronove za različite zadatke, čime će razvijati svoje STEM vještine.
Namjena dizajniranih i ispisanih 3D modela:
DIDAKTIČKA POMAGALA
- Didaktička pomagala u nastavi matematike
- Didaktička pomagala u drugim nastavnim predmetima
TEMATSKI MODELI – PRIVJESCI
- Dizajn i izrada tematskih 3D privjesaka (obilježavanje tematskih dana u školi – Znanstvena večer, Dan broja Pi, Svjetski dan štednje, Dan sigurnijeg interneta)
- Oznake za posebne dane (Dan financijske pismenosti, prodajne izložbe, rad zadruge, božićni ukrasi).
- Božićni ukrasi i motivi
TEMATSKI MODELI – IDENTIFIKACIJSKE OZNAKE
- Identifikacijske oznaka za torbe – za buduće učenike prvog razreda, izrađene od reflektirajućeg filamenta – obilježje za pomoć učenicima u prometu
TEMATSKI MODELI – MEDALJE
- Medalje za sudionike različitih matematičkih natjecanja
- Medalje za najuspješnije učenike u šk. godini 2024./25 – Učenik generacije
TEMATSKI MODELI – MOJOJ ŠKOLI ZA ROĐENDAN
- 3D Modeli za obilježavanje 60. obljetnice rada OŠ Zapruđe – pločica s logom škole
- Izrada 3D topera (ukrasa) za kolače na temu 60. godina rada škole
- 3D model škole – izrada maketa od kartona te elementima 3D printa
RAD S DRONOVIMA
- Praktične vježbe upravljanja dronovima – radionica/obuka za učitelje
- Praktične vježbe upravljanja dronovima – radionica/obuka za učenike
- Snimanje video razglednice/čestitke OŠ Zapruđe – korištenjem drona
- Mapiranje školskog dvorišta i okoline.
Komponenta ODRŽIVOG RAZVOJA te ZDRAVSTVENI ASPEKT – edukacija
Učenici će steći znanja o vrsti filamenta (plastike koja se koristi za 3D ispis) te će naučiti razlikovati vrste filamenta, ekološki prihvatljivije materijale – biorazgradive filamente za 3D ispis, načine i poticanje recikliranja materijala te materijala koji se koriste pri izradi modela koji se koriste za pripremu te konzumiranje hrane te su zdravstveno ispravniji.
Komponenta PODUZETNIŠTVA
Razvoj proizvoda: Učenici će dizajnirati i izrađivati 3D modele (privjesci, medalje, didaktički modeli) koji će se koristiti u školi i prodavati na školskim događanjima.
Izrada personaliziranih proizvoda za posebne prigode (npr. božićni ukrasi, oznake za posebne dane).
Marketing i prodaja: Učenici će osmisliti marketinške kampanje za promociju te prodaju svojih proizvoda.
Financijsko upravljanje: Učenici će naučiti osnovne principe financijskog upravljanja, uključujući izradu proračuna, praćenje troškova i prihoda te vođenje evidencije o prodaji.
CILJ PROGRAMA
Obrazovni ciljevi: Povećanje interesa za STEM područja i stjecanje znanja o suvremenim tehnologijama – 3D pisača te dronova.
Povećanje razine matematičkih kompetencija: povezivanjem matematičkih procesa – prikazivanje i komunikacija, povezivanje, logičko mišljenje, argumentiranje i zaključivanje, rješavanje problema i matematičko modeliranje te primjena tehnologije.
Razvoj vještina: Učenje 3D modeliranja i dizajna te stvaranje fizičkih objekata putem 3D ispisa.
Upoznavanje s tehnologijom: Razvijanje tehničkih vještina, uključujući programiranje dronova i održavanje 3D pisača.
Povećanje svijesti o tehnologiji: Poticanje odgovornog korištenja tehnologije s naglaskom na etičke, ekološke, društvene i pravne aspekte.
Kreativnost i inovacije: Razvijanje kreativnosti kroz dizajniranje i izradu vlastitih modela.
Interdisciplinarno učenje: Primjena znanja iz različitih STEM područja.
Poticanje suradnje: Rad u timovima i suradnja s izvannastavnim grupama te školskom zadrugom.
Razvoj poduzetničkih vještina kod učenika: Kroz praktične aktivnosti koje povezuju STEM znanja s poslovnim konceptima.
Izgradnja i razvoj karijere: Razvijanje vještina relevantnih za buduće karijere u STEM području.
Održivost: Osigurati dugoročnu održivost projekta kroz ekološke, ekonomske i društvene aspekte.
TRAJANJE PROJEKTA/PROGRAMA
Projekt traje kroz nastavnu godinu 2024./25., od listopada do početka lipnja.
Dugoročni cilj uključuje održivost projekta tj nastavak trajanja i u budućim godinama rada škole.
AKTIVNOSTI I METODE
AKTIVNOSTI
Projektne aktivnosti: Dizajn i izrada konkretnih 3D modela, navedenih u projektnom sažetku, a koji uključuju mjerenje, proporcionalnost koji povezuju matematiku i tehnologiju.
- Uvodni sastanak tima učitelja i učenika koji sudjeluju u pripremi i provedbi projekta.
- Planiranje rokova
- Provedba radionica – obuka za učitelje, obuka za učenike u suradnji s udrugom Limitless Design koja ima višegodišnje iskustvo rada s učenicima i učiteljima u ovome području
- Nabava repromaterijala (filamenta)
- Priprema i provedba aktivnosti – dizajn modela.
- Plan aktivnosti: https://bit.ly/452ZmGE
- Suradnja sa školskom zadrugom – sudjelovanje u prodajnoj izložbi.
- Priprema pratećih digitalnih brošura/aplikacija.
- Priprema upitnika za evaluaciju.
- Prezentacija projektnih aktivnosti.
TIJEK I POPIS AKTIVNOSTI NA POVEZNICI:
https://docs.google.com/document/d/1cnPzjNck0MlZgQ-1jLSyULyClkzqfexEMsQyjXj45BU/edit?usp=sharing
METODE
- Radionice za učitelje: Radionice za učitelje na temu 3D modeliranja i rada s dronovima
- Radionice za učenike: Radionice za učenike na temu 3D modeliranja i rada s dronovima
- Mentorstvo: Individualni i grupni rad pod vodstvom mentora – prof. Mirela Puškarić u suradnji s drugim STEM učiteljima škole (prof. matematike, fizike, informatike i tehničke kulture)
OPIS KORISNIKA UKLJUČENIH U PROJEKT/PROGRAM
Korisnici uključeni u projekt su učenici osmih razreda koji pokazuju darovitost u matematičkome području te interes za tehnologiju. Ako organizacijske mogućnosti dopuste, uključili bismo i zainteresirane učenike 6. i 7. razreda.
OČEKIVANI REZULTATI
Očekivani rezultati projekta “STEM studio za darovite učenike” uključuju:
- Razvoj STEM vještina
- Povećana kompetencija u 3D modeliranju: Učenici će steći praktične vještine u dizajniranju i izradi 3D modela.
- Napredne vještine upravljanja dronovima: Učenici će naučiti kako sigurno i učinkovito koristiti dronove za različite zadatke.
- Povećana kreativnost i inovativnost
- Kreativni dizajn proizvoda: Učenici će razviti proizvode koji će se koristiti u školi te kroz suradnju, prodajom ostvariti dobit.
- Primjena matematičkih koncepata: Učenici će praktično primijeniti matematičke koncepte kroz izradu didaktičkih modela.
- Razvoj poduzetničkih vještina
- Osnove poduzetništva: Učenici će naučiti kako razviti poslovni plan, marketinške strategije i upravljati financijama.
- Praktično iskustvo u prodaji: Učenici će sudjelovati u organizaciji prodajnih izložbi.
- Promicanje održivog razvoja
- Korištenje ekološki prihvatljivih materijala: Učenici će koristiti biorazgradive filamente i naučiti kako reciklirati materijale.
- Povećana motivacija i angažman učenika
- Povećana motivacija za učenje: Povezivanje teorijskih znanja s praktičnim aktivnostima potaknut će učenike na dublje razumijevanje i primjenu naučenog.
- Angažman u školskim i lokalnim projektima: Učenici će aktivno sudjelovati u projektima koji imaju stvarni utjecaj na školu i zajednicu.
- Razvoj socijalnih i timskih vještina
- Timski rad i suradnja: Učenici će raditi u timovima, razvijajući vještine suradnje i komunikacije.
- Mentorstvo i podrška: Učenici će imati priliku raditi s mentorima i stručnjacima iz različitih područja.
PRAĆENJE I VREDNOVANJE PROJEKTA/PROGRAMA
- Postavljanje jasnih kriterija vrednovanja
Definiranjem ishoda učenja – stjecanje znanja i iskustva 3D modeliranja, ispisa te upravljanja dronom.
Kriteriji uspjeha – mjerljivi kriteriji – broj izrađenih 3D modela, uspješno upravljanje dronovima, broj prodanih proizvoda/dobit.
- Formativno vrednovanje
Redovite povratne informacije – redovito pružanje povratnih informacija učenicima kako bi mogli unaprijediti svoje vještine.
Samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje – poticanje učenike da sami vrednuju svoj rad i rad svojih vršnjaka kako bi razvili kritičko razmišljanje i refleksiju.
- Sumativno vrednovanje
Završne prezentacije i pisani izvještaji – učenici će predstaviti svoje rad i aktivnosti na školskim događanjima te kroz prezentacijski sadržaj objavljen na školskoj stranici te kroz pisane izvještaje, uključujući opis procesa, izazove te postignute ishode projekta.
- Praćenje napretka
Odvijat će se kroz zbirku kreiranih modela – kreiranjem razreda na digitalnoj platformi TINKERCAD. Pripremom rođendanske čestitke/razglednice kojom će se obilježiti 60. obljetnica rada OŠ Zapruđe
- Povratne informacije od mentora i stručnjaka
Mentorski sastanci: Redoviti sastanci s mentorima/učiteljima škole kako bi učenici dobili stručne savjete i smjernice.
Gostujući predavači: Organizacija radionica i predavanja s gostujućim predavačima iz STEM i poduzetničkog svijeta – iz udruge Limitless Design.
- Evaluacija programa
Ankete i upitnici: Na kraju programa, provedite ankete među učenicima, mentorima i roditeljima kako biste dobili povratne informacije o uspješnosti programa.
Analiza rezultata: Analizirajte prikupljenih podataka kako bismo identificirali uspjehe i područja za poboljšanje.
ODRŽIVOST
Jedan od spomenutih ciljeva programa: Osigurati dugoročnu održivost projekta kroz ekonomske i društvene aspekte te ekološke aspekte.
- Ekonomska održivost:
Financijska samoodrživost: Razvijanje proizvoda koji se mogu prodavati na školskim događanjima i online, čime se osigurava prihod za daljnje aktivnosti projekta.
Poduzetničke vještine: Edukacija učenika o osnovama poduzetništva, uključujući izradu poslovnih planova, marketing i financijsko upravljanje.
Suradnja s lokalnom zajednicom: Povezivanje s lokalnim poduzetnicima i organizacijama za mentorstvo i podršku, što može uključivati i financijsku podršku.
- Društvena održivost:
Edukacija i svijest: Uključivanje tema održivog razvoja u radionice i aktivnosti kako bi se povećala svijest učenika o važnosti održivosti.
Timski rad i suradnja: Poticanje timskog rada i suradnje među učenicima, čime se razvijaju socijalne vještine i jača zajedništvo.
Uključivanje šire zajednice: Organizacija događanja i radionica za širu zajednicu kako bi se promovirala važnost STEM obrazovanja i održivog razvoja.
Nadolazeći događaji i radionice

RADIONICA KREATIVNOG PISANJA
Pridružite nam se na radionici gdje će učenici razvijati svoje spisateljske vještine kroz zabavne aktivnosti.
15. studenog 2024.

ZNANSTVENA VEČER
Učenici će imati priliku uključivanja u raznolike aktivnosti iz različitih područja znanosti. Pozvani su učenici kao i njihove obitelji!
5. prosinca 2024.

MATEMATIČKI IZAZOVI
Sudjelujte u natjecanju koje će testirati matematičke vještine i logičko razmišljanje učenika.
13. siječanj 2025.

UMJETNIČKA IZLOŽBA
Dođite i pogledajte kreativne radove naših učenika na ovoj posebnoj izložbi.
29. travanj 2025.
Pridružite se našim programima!
Pridružite se našim inovativnim programima za darovite učenike i otkrijte kako možemo podržati razvoj vašeg djeteta. Obratite se našim zaposlenicima za više informacija i postanite dio naše zajednice koja njeguje talent i kreativnost.