2021-01-30 11:06:17

Uspjeh na natjecanju

Državno natjecanje - Hrvatski turnir mladih prirodoslovaca



 

Marta Mikac, učenica  6.b razreda, sudjelovala je u nedjelju 24.01.2021. na državnom natjecanju Hrvatskog turnira mladih prirodoslovaca

Marta je zauzela sedmo mjesto, što je s obzirom na njenu dob izvrstan rezultat (većinom su natjecatelji bili učenici srednjih škola). 

Prvih šest učenika predstavljat će Hrvatsku na Međunarodnom turniru 15.08.2021. u Kazahstanu, a u slučaju da netko odustane Marta ima priliku  ući u državnu reprezentaciju. Više saznajte ovdje: http://www.iynt.icm.hr/
 

Što je Državni turnir mladih prirodoslovaca?


To je pojedinačno natjecanje za učenike od 12 do 16 godina. Učenici se natječu u eksperimentalnom i teorijskom znanju iz područja različitih prirodnih znanosti: biologije, kemije, fizike, matematike i informatike.

Na Turniru učenici pokazuju sposobnost rješavanja složenih problema te prezentacije rješenja kroz raspravu. Problemi su otvoreni, povezani s pojavama iz svakodnevnog okruženja, često bez poznatog konačnog rješenja. Cjeloviti pristup rješavanju problema uključuje osmišljavanje i izvođenje pokusa, teorijsko modeliranje te usporedbu rezultata teorijskog modela i izvedenog pokusa.

Učenici odabiru jedan od 17 unaprijed zadanih zadataka koje svake godine definira odbor Međunarodnog turnira mladih prirodoslovaca (engl. International Young Naturalists’ Tournament, IYNT). Učenici na temelju svojeg rješenja pišu seminarski rad koji može biti popraćen fotografijama, video snimkama pokusa i drugim materijalima kako bi se što bolje prikazali dobiveni rezultati.
 

Koji je zadatak Marta izabrala?


Marta je izabrala zadatak: 

Kad knedle pridignu

"Smrznute knedle tonu u vodi. Međutim, kad se kuhaju u kipućoj vodi, uzdignu se na površinu. Jesu li knedle spremne za jelo kad se uzdignu? Istražite ovaj efekt."

Na Državnom turniru mladih prirodoslovaca svaki natjecatelj po unaprijed zadanom rasporedu prezentira svoje rješenje pred sucima te o njemu raspravlja s oponentom. Jedan ovakav ciklus naziva se znanstvenom borbom.
Tijek jedne znanstvene borbe može se podijeliti na četiri cjeline:

  1. izlagač izlaže rješenje – 8 minuta
  2. oponent daje osvrt na rješenje – 2 minute
  3. izlagač i oponent raspravljaju – 5 minuta
  4. pitanja žirija za izlagača i za oponenta – 5 minuta

Natjecatelji se ciklički izmjenjuju sve dok svaki natjecatelj ne odradi ulogu izlagača i ulogu oponenta. Izlagač je osoba koja prezentira svoje rješenje. Oponent je pak onaj koji sluša prezentaciju i nakon nje raspravlja o rješenju s izlagačem te pruža kritički osvrt na izloženo rješenje.

Tijekom turnira suci ocjenjuju izlaganje i oponenciju svakog od natjecatelja.

Kako se radi o natjecanju s naglaskom na multidisciplinarnost, natjecatelji obično oponiraju problem koji ne pripada istom području kao onaj kojeg su sami riješili i izlagali.
 

Martini ovogodišnji uspjesi


Marti ovo nije jedini ovogodišnji uspjeh. Naime, ove godine je na natjecanju Klokan bez granica osvojila 4. mjesto u Hrvatskoj.

Marta koje je prilično samozatajna, skromno je komentirala ovaj veliki uspjeh:

"Na natjecanju mladih prirodoslovaca bilo je uzbudljivo. Bilo je zabavno upoznati se s tajnama znanosti i natjecati se s drugim učenicima. Za mene je to bilo novo, dojmljivo iskustvo za koje sam se potrudila i, kao što svi inače kažu, trud se isplatio." 

 

Draga Marta, čestitamo Ti i veselimo se tvojim uspjesima!

 


 

 


Osnovna škola Zapruđe Zagreb